Vakliteratuur

Hieronder staan recensies van vakliteratuur op publicatiedatum. Zoek je nog meer vakliteratuurtips? Op deze pagina staat een overzicht van alle recensies van vakliteratuur die zijn verschenen op juf-judith.nl.

Recensie: Van individueel naar inclusief onderwijs

In ‘Van individueel naar inclusief onderwijs’ houdt Bert van Wienen een pleidooi voor minder individualisering en het bieden van ‘gewoon goed’ onderwijs.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: De intern begeleider als kwaliteitscoördinator

Het boekje ‘de intern begeleider als kwaliteitscoördinator’ heb ik recent opnieuw gelezen. Ik besloot om een recensie te schrijven over dit boek, een aanrader voor iedere intern begeleider.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , | Leave a comment

Recensie: Het kindcentrum: integraal en inclusief?!

In ‘Het kindcentrum: integraal en inclusief?!’ wordt informatie gegeven over hoe te komen tot een inclusief kindcentrum. De informatie wordt gesteund door mooie praktijkvoorbeelden. Een recensie…..

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: Bijna alles wat je moet weten over thematisch onderwijs

Bootsma en Naaijkens, twee namen die in korte tijd bekend zijn geworden in onderwijsland hebben hun derde boek voor het basisonderwijs uitgebracht, ‘Bijna alles wat je moet weten over thematisch onderwijs’. Een recensie bij deze mooie vakliteratuur.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: De relaxte leraar

Een boek dat het belang van zelfzorg voor leerkrachten benadrukt, dat is ‘De relaxte leraar’ geschreven door de bekende onderwijsblogger ‘Juf Maike’.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged | Leave a comment

Recensie: Wie dit niet leest is gek

Wie dit niet leest is gek is een boek dat iedere (aankomende) leerkracht zou moeten lezen. Een pleidooi voor leespromotie en leesplezier om de ontlezing in Nederland tegen te gaan. Een recensie……

Posted in Alle berichten, lezen, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: Als je leerling stil is

In ‘Als je leerling stil is’, voert Horeweg een pleidooi voor de stille leerlingen, die vaak niet gezien worden in de klas en gewoon doen wat ze moeten doen. Ook zij hebben aandacht van de leerkracht nodig, helemaal wanneer er achter dat stil zijn een probleem verborgen zit.

Posted in Alle berichten, Gedrag en sociaal leren, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , | Leave a comment

Recensie: Zakboek voor anti-pestcoördinatoren in PO en VO

Het zakboek voor anti-pestcoördinatoren is een handig naslagwerk voor iedere medewerker in het PO of VO met deze taak. Een recensie……

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: De school als werkplaats

De school als werkplaats is het tweede boek van Eva Naaijkens en Martin Bootsma over het werken aan meer vakmanschap en minder werkdruk in een schoolteam. Ik vertel je graag waarom ik dit boek een aanrader vindt voor ieder schoolteam….

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: Wegwijzer voor de intern begeleider

Wegwijzer voor de intern begeleider is een handboek dat ik had willen hebben toen ik startte als intern begeleider. In deze recensie vertel ik je graag waarom…..

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment