Spelling

Op deze pagina kun je verschillende materialen vinden die je in kunt zetten bij spelling. Over de meeste van deze materialen heb ik ook een blogbericht geschreven dat je daaronder kunt lezen, of dat je via de ‘zoekfunctie’ kunt vinden op deze website!

Mocht je een foutje tegenkomen, dan hoor ik dit graag!

Verzamelpagina spelling

Doelenposters – Taal Actief – versie 4, groep 7

Leerlingportfolio – Taal Actief – versie 4, groep 7

Spelvormen

Spellingdobbelspel 2

Een starter waarbij je de leerlingen extra laat oefenen met spelling. Ik maakte hiervoor het spellingdobbelspel……..

Posted in Alle berichten, Lesmaterialen en ideeën, Spelling | Tagged , , | Leave a comment

Werkwoordendobbelspel

Werkwoordspelling, iets dat vooral aangeleerd kan worden door duidelijke uitleg en heel veel oefenen. Daarom maakte ik een werkwoordendobbelspel…..

Posted in Alle berichten, Lesmaterialen en ideeën, Spelling | Tagged , | Leave a comment

Oefenmateriaal woordenschat – starttaak

Vorig schooljaar heb ik een cursus Teach Like a Champion mogen volgen. Een hele fijne cursus waarin veel technieken worden voorgedaan zodat je als leerkracht je eigen technieken kunt kiezen die bij jou passen. Eén van deze technieken is ‘begintaak’. 

Posted in Lesmaterialen en ideeën, Rekenen, Spelling, Taal | Leave a comment

Lesmateriaal spellingsspelletjes

Spelling leer je vooral door veel met de woorden te oefenen. Natuurlijk doet de methode dit ook, maar soms is het leuk om ook op een andere manier spellingswoorden te oefenen. Een verzameling van spellingspelletjes….

Posted in Alle berichten, Lesmaterialen en ideeën, Spelling | Tagged , | Leave a comment

Eigenaarschap bij leerlingen: data gestuurd leren

De laatste  tijd word er steeds meer geschreven over  de zogenoemde ‘datamuur’.  Na een  workshop eigenaarschap en data gestuurd leren op één van  de scholen van onze organisatie werd ik ook enthousiast en inmiddels werk ik  een maand of vier met data gestuurd leren…………………

Posted in Lesmaterialen en ideeën, Rekenen, Spelling, Taal | 2 Comments