Energizer: Alfabetspel
Een leuke activiteit voor de zilveren weken is ‘Het alfabetspel’. Leerlingen oefenen weer met samenwerken en de leerkracht kan de groep observeren.
Memoryspel en tweetallen maken – beroepen
In oktober is het weer kinderboekenweek. Dit jaar is het thema ‘Worden wat je wil’. In deze week (en natuurlijk ook op andere momenten!) is het altijd leuk om met opdrachten eens op een andere manier tweetallen te maken of om (jonge) leerlingen een memoryspel te laten spelen. Daarom een memoryspel beroepen…..
Coöperatieve werkvorm: Legpuzzel
Bij de coöperatieve werkvorm legpuzzel oefenen de leerlingen met luisteren, overleggen, uitleggen en compromissen sluiten. In dit blog lees je hoe deze werkvorm werkt en een poster waarmee je de werkvorm visueel kunt maken.
Coöperatieve werkvorm: Hoeken
Bij de coöperatieve werkvorm hoeken leren de leerlingen om hun eigen mening te vormen en deze te delen met anderen.
Coöperatieve werkvorm: Woordweb
Bij de coöperatieve werkvorm Woordweb mogen leerlingen op een gestructureerde manier nadenken over een onderwerp. In dit blog lees je meer over deze werkvorm.
Memory emoties
Emoties en gevoelens zijn voor sommige leerlingen soms lastig om te herkennen bij anderen. Speciaal voor op school heeft juf-judith een memoryspel over emoties gemaakt.
Coöperatieve werkvorm: Wandel- wissel uit
Bij de coöperatieve werkvorm ‘Wandel-Wissel uit’ delen de leerlingen informatie op een gestructureerde manier met elkaar terwijl ze rondlopen door het lokaal. Ik vertel je graag hoe deze werkvorm werkt…..
Coöperatieve werkvorm – Rotonde
Bij de coöperatieve werkvorm ‘rotonde’ delen de leerlingen informatie op een gestructureerde manier met elkaar. Ik vertel je graag hoe deze werkvorm werkt…..
Coöperatieve werkvorm – om de beurt
Bij de coöperatieve werkvorm ‘om de beurt’ delen de leerlingen informatie op een duidelijke, vooraf afgesproken manier met elkaar. Ik vertel je graag hoe deze werkvorm gaat….
Coöperatieve werkvorm – dobbelen
Bij de coöperatieve werkvorm dobbelen gaan de leerlingen bespreken de leerlingen een tekst na met behulp van dobbelstenen.