Wie van de drie heeft de vertelde gebeurtenis echt meegemaakt, daarover gaat het tijdens deze Energizer. Kan de rest van de klas raden wie, door te letten op lichaamshouding, mimiek en uitspraken?
Energizer: Wie van de drie?
Tijdsduur
5 tot 10 minuten
Wat heb je nodig?
niets
Werkwijze
- Drie leerlingen worden naar de gang gestuurd.
- De drie leerlingen op de gang overleggen met elkaar. Ze moeten iets bedenken dat één van hen echt heeft meegemaakt. De leerling die de gebeurtenis echt heeft meegemaakt vertelt de andere twee leerlingen hier zoveel mogelijk over, zodat de andere twee leerlingen de leerlingen in de klas voor de gek kunnen proberen te houden.
- Terug in de klas vertellen ze allemaal dat ze dit hebben meegemaakt.
- De klas stelt vijf minuten lang vragen aan de drie leerlingen. Deze drie leerlingen geven antwoord alsof ze de situatie echt hebben meegemaakt.
- De klas let tijdens het antwoorden op lichaamstaal, de antwoorden op de vragen en versprekingen. Hieruit proberen ze af te leiden wie van de drie de gebeurtenis echt heeft meegemaakt.
- Na vijf minuten vraagt de leerkracht aan de leerlingen om te kiezen wie van de drie leerlingen de situatie echt heeft meegemaakt. Voor wie kiest de meerderheid van de klas en klopt dit?
Meer energizers zijn te vinden op deze overzichtspagina.