Energizer: Wie ben ik?

Een leuke energizer aan de start van een schooljaar, maar ook nu het schooljaar al ongeveer 2/3 onderweg is. Leerlingen kunnen worden uitgedaagd iets over zichzelf op te schrijven wat andere kinderen nog niet van hen weten bij de energizer: ‘Wie ben ik’

Uit:

Grip op de groep

Doel:

De leerlingen leren de anderen (beter) kennen door de identiteit van de ander te raden.

Nodig:

  • Kladpapiertje
  • Pen of potlood

Uitvoering:

  • De kinderen krijgen allemaal een kladpapiertje
  • De kinderen wordt verteld dat ze een raadspelletje doen
  • Ieder kind schrijft nu een persoonsbeschrijving van zichzelf op een kladpapiertje. De eigen naam wordt er niet bijgezet. De anderen mogen het kladpapiertje niet zien, anders is het niet leuk meer om te raden.
  • Als de kinderen klaar zijn wordt het blaadje opgevouwen en door de leerkracht opgehaald. Daarna gaat hij voorin de klas zitten of staan.
  • De leerkracht vouwt de briefjes één voor één open. Hij leest de tekst voor en vraagt aan de groep over wie dit gaat.
  • Drie leerlingen mogen raden; als niemand het goed heeft, vraagt de leerkracht van wie deze persoonsbeschrijving was.
  • Daarna volgt het volgende briefje.

Eén gedachte over “Energizer: Wie ben ik?

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.